CASIMIRA

CASIMIRA
HERstory through ART
With words and images, I am telling my story.

Through art, I am remembering HERstory...

I've been blogging daily since 2007.

Follow me on HERE and HERE for daily posts...

S H O P online...original artwork, prints, totes, and more...


SHOP ONLINE

SHOP ONLINE
original artwork, prints and more...

Updated Daily: January 2007 - February 2020

SEARCH ARCHIVES

Thursday, July 25

Milagros Teran - in DC - TONIGHT

- mixed media on paper -
"Mi soledad te pertenece
sale a caminar y baila en las esquinas
vuelve a las canciones de cuna
y a pintarse los labios de rojo
delante de los hombres.

Mi soledad te pertence.

Dormitan ancladas en mis puertos
las teorias de catedrales y monjas sin cabellos
y por eso soy tuya,

en los minutos fugaces de mi alboroto
tenaz contra el tiempo
contra todo lo escrito y deshecho
vengo de nuevo a darte vida
surges de los recuerdos
y estoy sola
contigo."

- Milagros Teran, Julio 1988

The talented Nicaraguan poet will be presenting her bilingual book, "Las Luces en la Sien / The Lights at My Temple" at 6:00 PM - Portico Bookstore, 1350 New York Avenue, N.W., Washington, D.C.