CASIMIRA

CASIMIRA
HERstory through ART
With words and images, I am telling my story.

Through art, I am remembering HERstory...

I've been blogging daily since 2007.

Follow me on HERE and HERE for daily posts...

S H O P online...original artwork, prints, totes, and more...


SHOP ONLINE

SHOP ONLINE
original artwork, prints and more...

Updated Daily: January 2007 - February 2020

SEARCH ARCHIVES

Wednesday, March 16

tambien te amo


"Oscar, me sorprendiste,
Pidiéndome un poema de amor.

Haré un canto de amor a mi patria,
Pequeño país, lucero gigante,
Esperanza de los pobres, jaqueca de los ricos.
Más pobres que ricos en el mundo,
Más pueblos quieren mi patria.

Mi patria se llama Nicaragua,
A mi pueblo entero lo amo:
Negros, Miskitus, Sumus, Ramas y Mestizos.

Ya ves, mi poema de amor es completo:
Como puedes ver, también te amo."


- June Beer (1935-1986)


---------------------------



"Oscar, yuh surprise me,
Assin far a love poem.

Ah sing a song a love fa me contry
Small contry, big lite
Hope fad a po’, big headache fa de rich.
Mo’ po’ dan rich in de worl
Mo’ people love fa meh contry.

Fa meh contry name Nicaragua
Fa meh people ah love dem all
Black, Miskito, Sumu, Rama, Mestizo.
 
So yuh see fa me, 
love poem complete ‘cause ah love you too."


- June Beer (1935-1986)

mixed media on paper